tisdag 10 maj 2011

2 praodagar

Hej har praoat på stallet i två dagar.Första dagen var jag med Emelie och samuel och andra dagen var jag med Lovisa och Louise.Första dagen så fick vi göra hö påsar och mocka och mocka hagarna och ta in hästarna och mycket mera. Andra dagen så var hovslagaren där och han skulle ficksa hästarnas hovar men det fick inga nya skor men första dagen fick trollet (Trollpil) nya skor men jag tror det är för de kör ju han väldigt myket på sommaren till exempel på vägarna och i skogen där är det ganska bra att ha skor men har varit två perfekta praodagar :) <333 Hejsan svejsan //Olivia

måndag 2 maj 2011

11 Fakta om mig

1 Jag Älskar djur
2 jag är ihop med Linus Häggström <3
3 Jag  är sköter pelle plutt (Ponny)
4 Min första kyss när jag var 9 år
5 På stallet gillar jag Hilda K, Angelica L, Fanny N, Rebecca N, Anna R och Hilda N
6 Min första Kärlek Linus och Pelle plutt
7 Rider på Piteå Ridklubb
8 Gillar Pelleplutt,Filur,Trollet, Munsboro Alfie, Zack och Simon
9 Trött på morgonen
10 Fyller år i juli
11 Mitt smeknamn Ollan
 Men ska Inte blogga har en till kolla gärna den http://denendaponnyn.blogspot.com/
 
                                                          Hej dåå //Olivia

20 fakta om mig

1.Jag använder ALTTID sb12 efter jag har borstat tänderna på morgonen.
2.Jag har en skötar häst som heter Munsboro alfie.
3.Jag är mörk och spindel rädd.
4.Jag går på Munksund skolan.
5.Jag har lärt mig piano, gitarr och lite trummor själv.
6.jag har nummer 18 i mina sporter.
7.Jag är kär i en.
8.Jag har en hund, vandrande pinnar och marsvin.
8.mina favorit ämnen i skolan är matte och engelska.
9.Min första kyss var när jag var 10.
10.Mitt favoritprogram är smallville.
11.Mitt favorit tv-spel är NBA 2K.
12.Mina favorit färger är lilla och blå.
13.Min favorit mat är spaghetti.
14.Min favorit musik är R & B och POP.
15.Jag gillar vitamin vatten.
16.Min favorit dryka är apelsin juise.
17.Jag gillar tacos.
18.Min favorit paj är äppel.
19.Jag gillar inte för smala tjejer jag tycker bara att dom behöver äta mer kött.
20.Jag gillar blåa ögon.

Stallet

var på stallet igår träffade så klart Alfie ,han var ju såklart lika snäll som vanligt. Men jag tog in han från ridhuset och sadla o tränsa av han. Jag och Olivia gick runt fälttävlan banan o kolla lite ,sen for jag hem och såg på humorgalan så nu är vår familj världs förälder sen blev det sängen var ganska trött,.,.,.  Men men orkar inte blogga nå mycket.  //Samuel

lördag 30 april 2011

FÖRSTA INLÄGGET!!

HEEJ! första inlägget idag! hejs vi är fyra stycken på vår blogg och vi heter Amanda, Olivia, Samuel och Emelie och vi har skötar hästar från Piteå ridklubb och Amanda,s skötar häst heter Simon och Olivia,s skötar häst heter Pelle plutt och Samuel,s skötar häst heter Munsboro alfie och Emelie,s skötar  häst heter Zack.

Vi kommer skriva om dom och så vad vi har gjort med dom.//Amanda Olivia Samuel Emelie!